پرسش مهر 19

این صفحه متعلق امیر سجاد صبا غ زاده است

پرسش مهر 19

این صفحه متعلق امیر سجاد صبا غ زاده است

پرسش مهر 19
این وبلاگ در خصوص مسابقه پرسش مهر جناب رئیس جمهور طرح وب نویسی 97 با مطالب جدید در زمینه مذهبی، فلسفی فرهنگی و... طراحی شده است .
مدیر وبلاگ :امیر سجاد صباغ زاده
بایگانی

پدیده ای شگفت انگیز و علمی در قرآن


در ساحل شهر توریستی اسکاگن، شمالی ترین شهر دانمارک، جایی که دریای بالتیک و دریای شمال به هم می پیوندند، پدیده ای بسیار زیبا و علمی درباره انفصال دو محلول رقیق و غلیظ رخ می دهد که در نوع خود و در این سطح بسیار نادر و باور نکردنی است. دلیل بوجود آمدن انفصال محلولها در محل تلاقی این است که دو محلول با غلظت، چگالی و دمای متفاوت در کنار هم قرارگرفته و با هم مخلوط نمی شوند. ایرانیان از این پدیده برای ساختن مخلوط چای دو رنگ استفاده می کنند.


و این همان چیزی است که در قرآن آمده است.


سورة مبارکه الرحمن


 مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ(19)بَیْنَهُما بَرْزَخٌ لا یَبْغِیانِ(20)فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ(21) یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ (22)


 19- دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند. 20- اما میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند. 21-پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى‏کنید؟  22-از آن دو،مروارید و مرجان خارج مى‏شود.



سوره مبارکه فرقان آیه53:


و هو الذی مَرَجَ البحرینِ هذا عَذبٌ فُراتٌ و هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَینَهما بَرزَخا و حِجراً مَهجوراً


و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شورو تلخ است و میان آن دو حریمی استوار قرار داد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۷
امیر سجاد صباغ زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی